loading...

مجله سرای فرش ایرانی

مزایای خرید لپ تاپ های استوک  مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و آکبند است. این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهه

معرفی چندبرند لپ تاپ استوک

بختیار رحماندوست بازدید : 168 سه شنبه 08 تیر 1400 : 15:19 نظرات (0)

مزایای خرید لپ تاپ های استوک 

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک و آکبند است. این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته می شود.

 

معایب خرید لپ تاپ های استوک 

لپ تاپ استوک اچ پی معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

برای خرید یک لپ تاپ استوک دل حتما باید سلامت آن را از جهات مختلف پیش از خرید چک کنید. سلامت بدنه لپ تاپ دست دوم و عدم وجود خط و خش بر روی بدنه، صفحه نمایش، کیبورد و موس پد، پورت ها و دی وی دی درایو، اسپیکر، باتری و شارژر آن را بررسی نمایید تا بتوانید انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید و لپ تاپ برای مدت طولانی تری برای شما قابل استفاده باشد.

 

در صورتی که میخواهید خرید حضوری از یک فروشگاه انجام دهید و یا یک خرید آنلاین دارید و تنها یک هفته مهلت برای تست کامل لپ تاپ دارید، پیشنهاد میکنیم، موارد زیر بررسی کنید:

 

تست هارد لپ تاپ:

وجود صدای غیر طبیعی در زمان کار کردن هارد لپ تاپ، دیر لود شدن سیستم، نمایش ناگهانی صفحه آبی و ری استارت شدن لپ تاپ و حذف شدن ناگهانی اطلاعات، نشانه هایی از خراب بودن هارد لپ تاپ کار کرده می باشد. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro یکی از بهترین گزینه ها می باشد و گزینه هایی از جمله درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوطه را به شما نمایش می دهد.

 

تست باتری لپ تاپ:

باتری یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ به خصوص برای کسانی است که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند. با کارکردن چندساعته با لپ تاپ به آسانی متوجه سالم بودن باتری آن خواهید شد. اگر هنگام استفاده از سیستم خود ، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند ، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

 لپ تاپ استوک لنوو

تست صفحه نمایش لپ تاپ:

تغییر رنگ مانیتور نکته ی مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید . چرا که از گران ترین بخش های لپ تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد.

وجود خط و خش بر روی ال سی دی لپ تاپ، پیکسل سوخته، چشمک زدن، افتادن خط روی تصویر در هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ و پرش صفحه پس از روشن کردن لپ تاپ و بی رنگ شدن تصویر از عوامل نشان دهنده مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ کارکرده مورد نظر شما است.

 

تست رم و گرافیک لپ تاپ:

برای تست این دو بخش سخت افزاری، استفاده از نرم افزار PassMark BurnInTest مفید است. این برنامه علاوه بر رم و گرافیک، سایر بخش های لپ تاپ را نیز به طور همزمان تست کرده و سیستم را زیر فشار می گذارد تا کارایی آن را سنجش کند.

 لپ تاپ استوک مایکروسافت

تست پورت‎های لپ تاپ:

به طور قطع می توان گفت که یکی از محبوب ترین و پراستفاده ‎ترین پورت‎ ها، USB ها هستند. برای تست سلامت این پورت‎ها کافی است یک فلش را به آن‎ها وصل کنید در صورتی که سیستم فلش را بشناسد و اطلاعات آن را بخواند، USB سالم است. 

 

یکی از پورت های خروجی در لپ تاپ پورت VGA می‎باشد. برای تست سلامت این پورت در لپ تاپ شما باید یک کابل VGA و یک نمایشگر در اختیار داشته باشید، کابل VGA را به لپ تاپ وصل کنید در صورت سلامت این پورت تصویر لپ تاپ به نمایشگر منتقل می گردد.

استوک چیست؟

تعریف جامع از کالاهای استوک:

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار میباشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده میشود.اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را  عموما با نام استوک میشناسیم.اما لازم است بدانیم که همیشه اجناس استوک کارکرده و دست دوم نیستند.بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاستهای جالبی برای جلب مشتری اتخاذ می کنند.به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسری “آرگوس”(Argos) در انگلیس مشتریان می توانند کالایای خریداری شده را بعد از 30 روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند.کالاهای برگشتی به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از درجه بندی A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند.و بدین ترتیب شما ممکن است کالایی را به صورت “استوک” خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده است.البته مشخص است درجه چنین کالایی A می باشد.با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A  را با اطمینان از نو بودن و اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

 

مزایا و معایب دستگاه استوک چیست؟

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک تفاوت قیمت بین یک دستگاه استوک و دستگاه آکبند است این تفاوت در مینیمم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاه به دهها برابر می رسد یک دستگاه استوک به قیمت واقعی 2 میلیون تومان احتمالا قیمت آکبند آن 6میلیون تومان به بالاست و گاه به 20 میلیون هم می رسد .
چرا قیمت یک دستگاه استوک واقعی ارزان است؟

استوک

در اروپا و کشورهای پیشرفته قانون اسقاط برای ماشینهای اداری 5 سال است بعد این مدت هم شرکتهای سازنده از ارائه خدمات به این دستگاههای تاریخ گذشته منع شده اند و هم سود آنها در این است چون موجب میشود فروش دستگاههای جدید آنها زیاد شود …
چیزی شبیه وخیلی مدرنتر از قانون خودروهای فرسوده در ایران… که هم باعث میشود کارخانه های خودرو سازی بیشتر ماشین بفروشند و هم صاحبان ماشینهای فرسوده مشتاقند با تبدیل به احسن کردن ماشین خود هم صاحب یک خودرو نو شوند و هموامی بابت آن دریافت دارند …
در اروپا چنین وضعیتی خیلی به روز ترو کاملتر است یعنی ویزیتور یک شرکت معتبری بعنوان مثال شرکت ریکو با مراجعه به خریداران قبلی خود (فروشگاهها – کتابخانه ها – بانکها- ادارات دولتی و…)
قبل از اتمام دوره 5 ساله یعنی دو یا سه سال بعد … هم از آنها نسبت به استفاده فعلی آنها از محصولات آن شرکت تشکر وقدردانی می کند و به این خاطر تخفیف مخصوصی به آنهابرای یک خرید تازه در نظر می گیرد و هم پیشنهاد تعویض دستگاه آنهابا یک محصول جدید آن شرکت را می دهد اختلاف قیمت دستگاه کهنه با نو را هم بصورت اقساطی از خریدار می گیرد با اینکار این شرکت معتبر علاوه بر فروش محصولات جدید خود و نوعی تبلیغ در ارائه خدمات خاص برای مشتریان دائم خود مقدار قابل توجهی یارانه از دولت هم دریافت میکند …

در کنار این کوتاه بودن مدت اسقاط خریداران را به این نتیجه می رساند که به جای خرید یک دستگاه آنرا برای مدت معینی اجاره کنند چنین تقاضایی خیلی زود شرکتهای مختلف جانی بوجود آورد که کار آنها اجاره دادن انواع دستگاههای اداری به متقاضیان و از طرفی معامله با شرکتهای سازنده برای عودت دستگاههای جمع آوری شده بود این شرکتها در حقیقت نوعی رقابت متوازن با شرکتهای سازنده دارند که هر دو طرف از این رقابت راضیند چراکه هم کار شرکتهای سازنده راحتتر می شد و هم شرکتهای جانبی از دوطرف سود میکردند اول دستگاهها را به اجاره میدهند دوم دستگاههای عودتی را به شرکتهای سازنده می فروشند و از تسهیلات ویژه آنها استفاده می کنند.

لپ تاپ استوک چیست؟

کلمه استوک معمولا برای کالاهایی استفاده میشه که به هر نحوی برای یک مدت کوتاه ازشون استفاده شده و الان به فروش گذاشته میشن. حالا این استفاده تو کالاهای مختلف متنفاوته. تو حوزه لپ تاپ و کیس و کالاهای کامپیوتری به این معنیه که مثلا لپ تاپ استوک، لپ تاپ کارکرده شرکتی، نمایشگاهی ، مرجوعی و اجاره ای است.

تو کشورهای اروپایی و آمریکایی شرایطی وجود داره که شرکت های مختلف رو به نوسازی تجهیزات ترغیب میکنه. معمولا هر سه سال یکبار این کار رو انچام میدن. شرکت های سازنده بعد سه سال خدمات پس از فروش خود را متوقف میکنند و در ازای مابه تفاوت قیمت، کالاهای جدید رو جایگزین کالاهای قدیمی میکنند.

از طرفی شرکت هایی وجود دارند که کالاها رو به کاربران اجاره می دهند. دانشجویان به جای اینکه لپ تاپ بخرند اون رو از شرکت های اجاره ای میگیرن. و این کالا هم بعد سه سال وارد بازار کالاهای استوک میشن.لپ تاپ استوک توشیبا

در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتونن کالای خریداری شده را یک ماه بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنن. کالای برگشتی به خاطر باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمیشه و مستقیما به انبار فرستاده می شه.

در نتیجه این شرکت ها تمام تجهیزات قدیمی را برای فروش به مزایده میذارن. شرکت هایی مثل شرکت ما و سایر همکارامون از طریق رابط اون تجهیزات رو به مناسبترین قیمت خریداری میکنیم. یه مقدار زمان میبره تا به دستمون برسن. بعد از اینکه لپ تاپ و کیس ها رسید نوبت به تست اونها میرسه . تیم فنی کارهای لازم از جمله تست مانیتور،هارد، رم ، مادربورد، سی پی یو، نصب درایور و تست نرم افزار را انجام میده و برای اطمینان از کیفیت این پروسه دو هفته طول میکشه.

چرا لپ تاپ استوک؟

جوابش سادست. شما می تونید با هزینه کمتر محصولی که میخواید را بخرید. مثلا اگه قرار باشه یک لپ تاپ با پردازنده I7 و رم 16 و هارد 500 با گرافیک اینتل ده میلیون قیمت داشته باشه ، شما میتونید با 6 میلیون استوک اون رو بخرید. البته این مقایسه برای انواع لپ تاپ و لوازم کامپیوتری صدق میکنه.

شاید علت دیگه ای که میشه برای خرید لپ تاپ های استوک آورد ، تنوع اونهاست.از انواع لپ تاپ های نظامی ضد آب و اسید گرفته لپ تاپ های سبک اداری تا لپ تاپ های صنعتی با پورت های(درگاه)  متفاوت.

بیشتر بخوانید>> لپ تاپ تبلت شو مایکروسافت

درجه بندی

کالاهای استوک بر مبنای سلامت فیزیکی به چند رده تقسیم میشن.  گرید A++ و گرید A+ و گرید A

گرید A++

لپ تاپ استوک با گرید A++ بسیار تمیز است و هیچ گونه خط و خشی ندارد. این گرید رو به  openbox هم میشناسن. این ها لپ تتاپ هایی هستن که پشت ویترین های مغازه و فروشگاه ها برای ارائه و نمایش محصول استفاده میشن.

لپ تاپ تبلت شو دل

گرید A+

لپ تاپ های این گرید هم تمیز هستن و هیچ گونه خط و خش ندارن . به اصطلاح سایه هم ندارن. سایه به لکه های و تغییر رنگ  روی بخش موس پد و اطرافش گفته میشه. این لپ تاپ توسط کاربر استفاده شدن و خوب نگهداری شدن.

گرید A

لپ تاپ های این گرید خط و خش های ریزی دارن . سایه دارن ولی همچنان تمیز و با کیفیت هستن.

 طراحی ظاهری لپ تاپ استوک Dell Inspiron 7573

سایز لپ تاپ ١۵.۶ اینچ می باشد. اندازه آن ۱۷x360x242 میلی متر می باشد. وزن دستگاه در حدود ٢ کیلوگرم است. لپ تاپ بسیار سبک است و جابه جایی آن راحت است. مناسب کسانی است که با خود لپ تاپ حمل می کنند.لپ تاپ تبلت شو اچ پی

٢.١. بدنه

بدنه لپ تاپ بسیار محکم است. جنس بدنه از پلاستیک فشرده است. رویه لپ تاپ از یک لایه نازک آلیاژ فلزی استفاده شده است. بدنه می تواند فشار و ضربات را به خوبی تحمل کند تا آسیبی به سخت افزار و لپ تاپ نرسد. لولاهای قدرتمندی نمایشگر را به بدنه اتصال می دهند. این لولاها به نمایشگر اجازه می دهد تا ٣۶٠ درجه نمایشگر بچرخد. لولاها به گونه ای طراحی شده اند که نمایشگر را ثابت نگه می دارند و هنگام کار اصلا لرزشی را به نمایشگر منتقل نمی کنند.

 

٢.٢. نمایشگر

اندازه نمایشگر ١۵.۶ اینچ است. نمایشگر لمسی است. قابلیت پشتیبانی تاچ ١٠ انگشتی ر دارد. همچنین از قلم پشتیبانی می کند. به دلیل لمسی بودن نمایشگر، صفحه نمایش مات نیست. تراکم تعداد پیکسل در هر اینچ آن برابر است با ٢٨٢. کیفیت تصویری که نمایشگر ارائه می هد ۴K است. معادل ٢١۶٠×٣٨۴٠ پیکسل با نسبت ابعاد ١۶:٩ می باشد. نمایشگر بسیار باکیفیت است. نمایشگر با تکنولوژی IPS ساخته شده است. به این معنی که از هر سمت که به آن نگاه کنید کیفیت تصویر تغییر نمی کند.

٢.٣. کیبورد و تاچ پد

کیبورد به صورت جزیره ای ساخته شده است. این طراحی باعث می شود تا هنگام کار کردن با کیبورد، مخصوصا هنگام تایپ دست ها کمتر خسته شوند. کیبورد بخش مجزای عددی ندارد. اما در عوض دارای حاشیه زیادی است. این حاشیه هنگام تایپ کردن بسیار به دست ها کمک می کند تا تکیه گاهی مناسب باشد و دست ها در حالت راحتی قرار گیرند.

تاچ پد به صورت یک پارچه طراحی شده است. این تاچ پد بسیار حساس است و کارآیی بالایی دارد. در انتها تاچ پد با یک نوار کوتاه سفید رنگ قسمت کلیک چپ از کلیک راست جدا شده است. حاشیه تاچ پد نیز با همان رنگ سفید دور تا دور مشخص شده است.

منبع: آبیدر استوک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به مجله سرای فرش ایرانی خوش آمدید. در اینجا به معرفی انواع فرش ایرانی ، راهنمای خرید لوازم خانگی ، معرفی بهترین لپتاپ های استوک ، خرید لوازم آرایشی و... می پردازیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 155
  • بازدید امروز : 212
  • باردید دیروز : 732
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,487
  • بازدید ماه : 7,005
  • بازدید سال : 57,839
  • بازدید کلی : 112,445
  • تلویزیون ۸۶ اینچ هوشمند شیائومی مدل Xiaomi TV MAX 86

    تلویزیون ۸۶ اینچ هوشمند شیائومی مدل Xiaomi TV MAX 86

    https://kalinab.com/product/xiaomi-tv-max-86/