loading...

مجله سرای فرش ایرانی

دندانپزشکی

آشنایی با انواع روش جایگزین دندان کشیده شده و توضیحات درباره روش های جایگزین دندان

انواع روش جایگزین دندان کشیده شده

یک خبر خوب برای کسانی که دندان های خود را کشیده یا از دست داده اند داریم. آن خبر این است که پیشرفت های اخیر در رشته دندانپزشکی باعث شده. گزینه های بسیار زیادی برای جایگزینی دندان های از دست رفته ابداع شود که هم زیبا و کاربردی هستند. و هم در نقش دندان واقعی و طبیعی ظاهر می شوند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع روش جایگزین دندان کشیده شده آشنا کنیم. این شما و این 4 روش جایگزین دندان در دندانپزشکی که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد.

جای خالی دندان هایی که نیستند و مشکلات فراوانی که برای ما به وجود می آورند

زمانی که دندانی از بین میرود تنها یک جای خالی در دهان به جای نمیگذارد. این جای خالی میتواند برای تکلم ، جویدن، نگهداری و تیمز کردن دندان های شما مشکل ایجاد کند. از همه مهمتر، این جای خالی بهترین فرصت را به دندان های دیگر میدهد که جا برای خود باز کنند و تحت فشار ناشی از جویدن غذا، کم کم جابجا و کج شوند. این کجی قطعا نیازمند ارتودنسی است. اگر دندان خود را از دست داده اید، بدترین کاری که میتوانید. در حق خود و دندان هایتان انجام دهید این است. که جای خالی این دندان را به حال خود رها کنید و هیچ اقدامی برای پر کردن آن انجام ندهید. اما اگر در اسرع وقت این جای خالی ها را پر کنید دیگر هیچکدام از این مشکلات را تجربه نخواهید کرد.

4 روش جایگزین دندان افتاده

ایمپلنت دندان، موثر، زیبا و ماندگار

از نظر متخصصان دندانپزشکی و اغلب کسانی که این عمل را انجام داده اند. بهترین جایگزین دندان کشیده شده کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها به طرز عجیبی قوی، متسحکم و شبیه به دندان های شما عمل میکنند. فرقی نمیکند یک دندان را از دست داده باشید یا همه آن ها را، این دستگاه های عالی دقیقا مانند یک دندان واقعی به استخوان فک متصل میشوند و از این نظر شبیه ریشه دندان عمل میکنند. از طرف دیگر تاج هایی بسیار زیبا و مقاوم دارند که کاملا شبیه تاج و عاج دندان های طبیعی شما هستند. خوردن، آشامیدن، تکلم و ادای کلمات با این ایمپلنت ها دقیقا مشابه کسی است که تمام دندان هایش طبیعی است. ایمپلنت ها از هر لحاظ بی نقص هستند و یکی از معتبرترین گزینه ها جایگزین دندان افتاده محسوب میشوند.

انواع روش جایگزین دندان

یک پیچ به عنوان پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک کار گذاشته میشود و بعد از 3 تا 6 ماه استخوان فک کاملا پیچ را به خود متصل میکند. و بعد از آن، تاج و تمام بخش های ایمپلنت در نقش یک دندان واقعی برای شما عمل خواهند کرد. ایمپلنت ها هر چند هزینه بالایی دارند اما از لحاظ ماندگاری بسیار زبان زد هستند. و بنابراین میتوان به صورت دائم از آن ها استفاده کرد. شما تنها باید به زیبایی و ماندگاری آن ها فکر کنید. و هزینه ایمپلنت برای شما اصلا مهم نباشد چون ارزشش را دارد. ایمپلنت فوری نیز به عنوان جدیدترین روش جایگزین دندان به تازگی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

بریج دندان یا پل دندانپزشکی

اگر یک یا دو دندان که کنار هم هستند را از دست داده اید انتخاب بریج دندان بهترین گزینه برای پر کردن جای خالیشان است. پل دندانی یکی از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده و شامل یک یا چند دندان مصنوعی به هم متصل شده است که میتواند با اتصال به دندان های مجاور، جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته باشد. استفاده از این بریج ها میتواند دائمی باشد و نتایج نیز نسبتا طبیعی هستنند. انواع مختلفی بریج وجود دارد و شما برای جایگزین کردن دندان با نظر متخصص دندانپزشکی، میتوانید بهترین بریج را برای خود انتخاب کنید.

بزرگترین نقطه ضعف پل های دندانپزشکی تراش دادن مینای دندان های دو طرف پل است. برای اینکه بتوانیم پل را در جای خود ثابت نگاه داریم، در برخی از بریج ها، مثل بریج سنتی باید دو دندان طرفی بریج را برش دهیم تا پل را روی آن ها سوار و محکم کنیم. قیمت بریج دندان نسبتا کمتر است ولی باید تقریبا پس از هر 5 سال آن ها را تعویض کنید.

پروتز موقت دندان

پروتزهای موقت دندانپزشکی یک روش جایگزین دندان به صورت موقت و در کوتاه مدت هستند. این پروتزها قابل حرکت هستند و میتوان به راحتی آن ها را بیرون آورد و یا دوباره در دهان گذاشت. این پروتزها وزن کمی دارند، قیمت خیلی پایینی دارند اما صرفا فقط برای پر کردن دندان استفاده میشوند و نمیتوانند در نقش دندان ظاهر شوند. از این پروتزها نمیتوان به صورت دائمی استفاده کرد.

پروتز متحرک کامل و ناکامل دندان

پروتزهای متحرک و کامل، پروتزهایی با قابلت جابجایی هستند که از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده محسوب میشوند. پروتز کامل دندان به طور مستقیم روی لثه های بیمار قرار میگیرد، در حالی که پروتزهای ناکامل ممکن است با کمک یک نگهدارنده فلزی به سایر دندان ها متصل شوند. در اصطلاح عامیانه به این پروتزها دندان مصنوعی میگویند.( همان دندان هایی که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم از آن ها استفاده میکنند.)

استفاده از این دندان ها معمولا چندان توصیه نمیشود و بیشتر افرادی از آن ها استفاده می کنند که سن بالایی دارند و تمایلی به پر کردن جای خالی دندان ها با ایمپلنت یا بریج و … ندارند. این پروتزها به راحتی روی لثه ها میلغزند، غذا خوردن با آن ها مشکل است، صحبت کردن نامفهوم است و استفاده مداوم از آن ها حساسیت ایجاد میکند. اگر چه این پروتزهای دندانی قیمت خیلی پایینتری دارند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند اما اغلب کسانی که از دندان های مصنوعی استفاده میکنند چندان رضایتی از استفاده از این پروتزها ندارند.

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) یا ارتودنسی شفاف نوعی ارتودنسی متحرک است که از جنس پلاستیک شفاف می باشد . هر روز به علم دندانپزشکی فناوری ها و درمان های جدیدی افزوده می شود و بدون شک از فناوری قبلی بسیار سرتر و بهتر خواهد بود . بسیار راحت است : الاینر های شفاف در دهان بسیار راحت قرار می گیرند و لبه تیزی ندارند لذا هیچ نوع نگرانی نسبت به اینکه سیم یا براکت فلزی جایی از دهان را زخم کند وجود ندارد. تجهیزات دندانپزشکی سنندج می توان گفت یک محافظ دندانی می باشد که هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. قابل دید نیستند : شفافیت بریس های نامرئی موجب می شود که خیلی از افراد وجود آنها را در دهان شما متوجه نشوند .اما در مقابل بریس های فلزی شفافیتی ندارند و از یک فرسنگی مشخص است . لذا طرفداران زیادی این بریس ها دراند و در مقیاس وسیعی نیز تولید شده و موجود است.

معاون مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت با تایید حذف برخی کالاهای ردیف دوم از فهرست دریافت ارز مرجع در این باره توضیح داد. ساسان خدایی با بیان اینکه اولویت دوم کالاهای وارداتی شامل داروهای ساخته شده، مواد اولیه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی است، گفت: با این وجود برخی از این اقلام هم استفاده پزشکی و هم استفاده غیر پزشکی دارند. وی ادامه داد: براساس توافق انجام شده قرار شد موادی که استفاده پزشکی دارند بتوانند از ارز مرجع برای واردات استفاده کنند، اما سایر مواد یا کالاها باید از ارز موجود در مرکز مبادله بهره ببرند. خدایی ادامه داد: قرار بر این شد که افراد واردکننده این کالاها ابتدا مشخصات آن را به وزارت بهداشت اظهار و برای آن تاییدیه دریافت کنند. براساس اعلام قبلی اولویت دوم گروههای کالایی برای واردات شامل داروهای ساخته شده، مواد اولیه برای ساخت دارو، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی است که در داخل تولید نمی شوند یا تولیدات داخلی آنها تکافوی نیاز داخلی را نمیدهد.

مفتولهای سفید در واقع از مفتول سیاه به وجود میآیند که به دو صورت نورد گرم و سرد ساخت آن ها امکانپذیر است. از خصوصیات سیم مفتولی گرم، درخشندگی و مقاومت ایدهآل آن است. البته در حال حاضر مقاومت مفتول سرد نیز با مفتول گرم برابری میکند و تنها تفاوت آنها در نوع کاربردشان است. کارخانه تولید سیم مفتول باید در تولید سیم مفتول به صاف، صیقلی و براق بودن این نوع مفتول توجه کند. این نوع نیز در واقع همان مفتول سیاه است که دارای روکش مقاوم پیویسی است. برای روکشدهی در این محصول از دستگاه مخصوص استفاده میشود. از خصوصیات موردتوجه آن قابلیت شکلپذیری ایدهآل است. یکی از مفتولهای موجود در بازار ، مفتول استنلساستیل است. قیمت این سیم مفتول از قیمت مفتول گالوانیزه بیشتر است. این جنس از مفتول بههیچعنوان دچار زنگزدگی نمیشود؛ به همین دلیل قیمت آن بالا است. محصول موردنظر در اکثر مواقع، زمانی به کار برده میشود که چارهای جز استفاده از آن وجود ندارد.

همچنین گاهی افراد به طور کلی دندان های یک فک را از دست میدهند که برای جاگزین آن به 4 الی 8 ایمپلنت نیاز دارید. این درمان وقتی قابل انجام است که قسمتی از پل ثابت را ایمپلنتهای متصل به یک قسمت متحرک نگه دارند. قبل از اینکه ما در هزینه معمول ایمپلنت دندان غوطه ور شویم، لازم به ذکر است که قیمت کاشت خاص شما ممکن است از حد متوسط بیشترباشد. به این دلیل که چند فاکتور وجود دارد که می تواند در هزینه عمل شما نقش داشته باشد. تجهیزات دندانپزشکی یکبار مصرف باور کنید یا نکنید، مکانی که در آن قرار است ایمپلنت انجام دهید ممکن است در هزینه کاشت دندان شما تأثیر بگذارد. مناطقی که اجاره بهای بیشتری دارد،  به عنوان مثال، ممکن است یک دندانپزشک را مجبور به گرفتن هزینه های بالاتر برای پوشش سربار خود کند. بعلاوه، اگر دندانپزشک شما از طریق تهیه کننده هایی که قیمت بالاتری دارند، ایمپلنت دندانی خریداری کنید، ممکن است هزینه های بیشتری نیز خرج کنید.

هنگام آماده سازی برای اشغال فضای تازه احداث شده ، انتقال با موجودی آغاز می شود ، خطر عدم جابجایی آنچه که باید منتقل شود و موارد دیگری که نباید منتقل شوند را کاهش می دهد. دارایی ها به ارزیابی شرکت کمک می کنند. لیست ناقص به معنای نادرست بودن ارزیابی است. مشابه داروها ، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی در ایالات متحده قبل از اینکه برای استفاده در بیماران به بازار عرضه شوند ، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) فرآیند بررسی را طی می کنند. تجهیزات پزشکی برای تشخیص ، پیشگیری یا معالجه یک بیماری پزشکی یا بیماری بدون هیچگونه عمل شیمیایی بر روی هر قسمت از بدن استفاده می شود. دستگاه های کلاس I دستگاه های کم خطر هستند. به عنوان مثال می توان باند ، ابزار جراحی دستی و صندلی چرخدار غیرالکتریک را نام برد. دستگاه های کلاس II دستگاه هایی با خطر متوسط هستند. به عنوان مثال می توان به اسکنر توموگرافی کامپیوتری (CT) یا پمپ های تزریق داروهای داخل وریدی اشاره کرد.

در این صورت مشتریان بهتر می توانند تصمیم قطعی خود را برای خرید تجهیزات بگیرند و انتخاب مطمئنتری را انجام دهند و در آخر مطمئنا برای خرید دوباره تصمیم شان همان شرکت خواهند گرفت. چند نکته مهم برای تهیه تجهیزات پزشکی: داشتن استانداردهای روز جهانی هر کدام از تجهیزات پزشکی اهمیت بسیاری دارد. اما چگونه می توان تشخیص داد یک محصول پزشکی استاندارد جهانی را دارد و از نظر وزارت بهداشت مورد تایید است؟ در اولین مرحله باید بدانید اداره کل تجهیزات پزشکی مسئولیت بررسی استانداردهای لازم را دارد و صلاحیت شرکت ها و برندهای مختلف را در سایت خود مشخص می کند. بنابراین با توجه به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی می توانید نسبت به استاندارد بودن وسیله انتخابی مطمئن شوید. قبل از انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی لیست از برند های معروف تهیه کنید. قبل از این که برای تهیه تجهیزات پزشکی و انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی اقدام کنید، نسبت به برندهای معروف آشنایی کافی به دست آورید. در این صورت تجربه یک خرید خوب و مطمئن را خواهید داشت و بهتر می توانید نسبت به معتبر بودن شرکت مورد نظر تصمیم بگیرید.

پرتوشناسی یا رادیولوژی (به انگلیسی: Radiology) و گاهی تصویربرداری تشخیصی نام یک رشته از تخصصهای پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیرطبیعی کمک میگیرد. در تمام اینها، هدف تشخیص بیماری یا حالات غیرطبیعی بدن به کمک روشهای پیشرفته تصویری است. رادیولوژی از کلمه لاتین Radius به معنای پرتو مشتق شدهاست. رادیولوژی دربرگیرنده رشتههای بسیاری است که بر مبنای کاربرد پرتوهای یون ساز برای تشخیص بیماریها یا درمان آنها میباشد. یک شاخه یا تخصص از علوم پزشکی است که با مطالعه و به کار بردن فناوری تصویربرداری توسط تابش و اشعه ایکس در جهت تشخیص و درمان بیماری سر و کار دارد. سابقاً «رادیولوژی» (یا همان پرتوشناسی) اطلاق بر رشتهای میشد که در آن از روشهای پرتوی یونیزان استفاده میشد. اما امروزه «رادیولوژی» با علوم تصویری غیر پرتوی مثل ام آر آی و سونوگرافی نیز خلط میشود. بعبارت دیگر در پرتوشناسی، برخی روشها (همانند سی تی اسکن، ماموگرافی، و روشهای مرسوم رادیوگرافی) از توزیع پرتوهای تابیده شده اشعه ایکس بر روی صفحات فیلم یا شمارشگرها یا گیرندههای دیگر دیجیتالی تشکیل تصویر میدهند.

همه تجهیزات پزشکی باید توسط مهندسی بالینی بررسی شوند و برچسب گذاری گردند. چه برچسب هایی روی کالای پزشکی زده می شود؟ برچسب بارکد سفید با نوار قرمز ( شبیه به علامت های مربط به بیمارستان) این برچسب ها نشان دهنده این است که دستگاه توسط بیمارستان خریده شده و نیز مهندسی بالینی آن را تایید کرده است. برچسب سفید با نوار آبی. این برچسب نشان دهنده این است که دستگاه توسط بیمارستان خریداری نشده است اما توسط مهندسی بالینی چک شده است. این دستگاه ها می تواند بر وام بلند مدت بیمارستان اثر بگذارد. برچسب نقره ای ساده. این برچسب نشان می دهد که دستگاه به صورت دوره ای مورد نگه داری قرار می گیرد. برچسب آبی. این برچسب نشان دهنده این است که دستگاه به عنوان نسخه نمایشی و از تجهیزات متعلق به بیمار می باشد. برچسب زرد نشان دهنده این است که دستگاه به صورت روزانه تعمیر و نگه داری نمی شود.

جریان در حالت خاموش 200 میکروآمپر است. بسیار زیاد است، اگر دستگاه برای مدت طولانی بیکار بماند، پس از یک سال باتری ها به پایان می رسند. LED های کار به ترتیب 0.7 - 1.3A در باتری ها یا 3.5-6W می دهند. در LED ها، پس از خاموش کردن مقاومت ها، 1.9-3.8W باقی می ماند. در طول استفاده طولانی مدت، لامپ گرم است اما کشنده نیست. و کجا با چنین قدرتی؟ این همه با قلوه و خصوصیات است. می توانید تیراندازی را شروع کنید. بعد از بازی با تراز سفیدی، متوجه شدم. فلاش با فیلتر سفید 5800K میده با فیلتر نارنجی 2700K ولی در قسمت آبی دستگاه من نمیخواست بیشتر از 9600K بدهد و عکسها هنوز کمی آبی میدادند. بگذارید آن را برای «نورپردازی خلاقانه» بگذاریم. من واقعاً از عکاسی ماکرو در حالت فلاش خوشم نمی آمد، زیرا هنوز TTL وجود ندارد و انرژی فلاش در خازن اینجا جمع نمی شود، بنابراین تمام عکس های بعدی را در حالت نور ثابت گرفتم. بنابراین مشخص شد که تمرکز و تنظیم همه تنظیمات آسان تر است. همه انواع "آشغال" برای DIY به تازگی وارد شده است. شاید چیزی در بررسی های بعدی گنجانده شود. از ویرایش متن خوشم آمد. نور نسبتاً یکنواخت است. اما با اجسام بزرگ، همه چیز خیلی خوب نیست. محصول برای نوشتن نقد توسط فروشگاه ارائه شده است. بررسی مطابق با بند 18 قوانین سایت منتشر شده است.

  • دریافت هزینه های درمان از بیمار و محاسبه کردن آن ها
  • شیلنگ های دو سوراخ و چهار سوراخ
  • ارائه پشتیبانی Chairside در طول ترمیم حفرات
  • انواع پک های استریل نیمه ساده

تکنسین تجهیزات پزشکی متخصص رشته الکترومکانیک است که وظیفه نگهداری و تنظیم تجهیزات پزشکی را برعهده دارد. در محیطهای بهداشت و درمان،تکنسین تجهیزات پزشکی غالباً با مهندسین پزشکی همکاری میکنند و در برخی موارد نیز به عنوان مهندسین پزشکی فعالیت میکنند، از دید قانون تفاوتی میان تکنسین پزشکی و مهندسی پزشکی وجود ندارد. حوزه کاری تکنسینهای تجهیزات پزشکی معمولاً بیمارستانها، درمانگاهها، شرکتهای تولیدی تجهیزات پزشکی بخش خصوصی و گاهی ارتش میباشد. عموماً نقش و وظیفه تکنسینهای تجهیزات پزشکی اجرای استانداردهای پزشکی، نصب، نگهداری، تنظیم و همچنین بهبود طراحی این تجهیزات می باشد.تجهیزات دندانپزشکی زیبایی  تکنسینها به پزشکان و کارمندان در مورد نحوه کارکرد و همچنین رعایت اصول ایمنی و اصول فیزیو لوژیکی، تجهیزات پزشکی جهت مراقبت از بیمار آموزش میدهند. تکنسینهایی که سابقه فعالیت بیشتری دارند وظایفی فراتر از تعمیر و نگهداری روزمره بر عهده دارند، وظایفی مانند بودجه بندی، مدیریت پروژه، مدیریت پرسنل و همچنین ادغام سیستمهای پزشکی و ارزیابی تجهیزات پزشکی جهت آموزش دادن به استفادهکنندگان. این نوع از تکنسینها عملکردی متنوع در زمینه تجهیزات پزشکی تحت پوشش خود دارند.

دهان و دندان و مجله ای برای سلامت آنها

بختیار رحماندوست بازدید : 93 سه شنبه 04 مرداد 1401 : 19:11 نظرات (0)

آهن در بسیاری از غذاها از جمله گوشت قرمز و جگر و بسیاری از سبزیجات تیره برگ یافت می شود. همچنین هنگامی که به اندازه کافی ویتامین های B12 و B2 مصرف نمی کنید ، ممکن است به زخم های دهانی دچار شوید. کمبود ویتامین C منجر به خونریزی لثه ها و شل شدن دندان ها می شود. گوشت قرمز ، مرغ ، جگر ، ماهی و همچنین محصولات لبنی مانند شیر ، ماست و پنیر منابع خوبی برای ویتامین B12 هستند. ویتامین B2 در غذاهایی مانند ماکارونی ، شیرینی ، اسفناج و بادام یافت می شود. سایر غذاهای غنی از آهن شامل غلات سبوس دار، برخی آجیل ها و ادویه جات است. کمبود ویتامین B3 می تواند باعث بوی بد دهان و زخم های کانکر در دهان شود. مجله سلامت دندان جدید برای افزایش سطح B3 خود ، مرغ و ماهی میل کنید. سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز خام و پرتقال منابع عالی ویتامین C هستند. مصرف کافی ویتامین D بسیار مهم است.

مجله سلامت دندان پویا

۱۵۹۱. درد قسمت های مختلف بدن. بهترین کانال نقاشی در مورد هفته … کانال نقاشی در مورد هفته سلامت در تلگرام کانال نقاشی در مورد هفته سلامت بهترین کانال نقاشی در مورد هفته سلامت جدید ترین کانال نقاشی در مورد هفته سلامت کانال های … هنر : قاب نقاشی با موضوع خانواده. مرکز استان … آشنایی با مهارتهای زندگی : آموزش نکات بهداشتی و نقش آن در سلامتی بدن … شعر هفته دوم خرداد ماه - پیش دبستانی. … اگر بخواهید راه بروید، صحبت کنید و یا نقاشی بکشید خلاصه هر کاری که بخواهید انجام دهید … مسابقه نقاشی هفته بهداشت روان. ۷p40ilblty8w2yhsk9j.jpg. 7fnhdxx2c0kqkcydapa7.jpg. nj2mdueqvt1jbvizm02v.jpg. c3k8n395hv2age5dnxgk.jpg. ماه رمضان) در یکی از … ما در مورد حفظ سلامت جسمی خودمان و رعایت بهداشت چیزهای زیادی می دانیم. کانال نقاشی در مورد هفته سلامت در تلگرام. درخواست حذف این مطلب. تعداد بازدید : ۱۵۱۶. تاریخ : پنجشنبه … کانال نقاشی در مورد هفته سلامت. کانال نقاشی در مورد هفته سلامت.

شرح حال رجال ایران در قرن ۱۲،۱۳،۱۴.

تهران: منوچهری. ۱۳۵۷. ص. حاج امین الضرب، تاریخ تجارت و سرمایهگذاری صنعتی در ایران. ↑ سرنا، کارلا (۱۳۶۳). ↑ Voyage de Chevalier Chardin en Perse, ed, L.Langels. ↑ آلبویاجیان، آرشاک (۱۹۵۵). کتاب تعاملات و تشابهات فرهنگی بین ایران و ارمنستان از دیرباز تاکنون. ↑ لوبروئن، کرنی. سیمای تاریخ و فرهنگ قزوین. دفتر دوم. ص. ۱۱۵۲-۱۱۵۳. شرح حال رجال ایران در قرن ۱۲،۱۳،۱۴. ↑ لوبروئن، کرنی. سیمای تاریخ و فرهنگ قزوین. ↑ آلبویاجیان، آرشاک (۱۹۵۵). پنجم. تهران: انتشارات کتابفروشی زوار. ↑ بامداد، مهدی (۱۳۵۷). ↑ ملکمیان، دکتر لینا (تابستان ۱۳۸۹). ↑ خاچیکیان (۱۹۸۸). بازرگانان ارمنی جلفای نو و روابط تجاری آنها با روسیه در سدههای ۱۷ و ۱۸ (به زبان ارمنی). مردم و دیدنیهای ایران. تاریخ مهاجرت ارمنیان (به زبان ارمنی). ترجمهٔ غلامرضا سمیعی. تهران: انتشارات نشر نو. تاریخ مهاجرت ارمنیان. دوم. دفتر دوم. ص. ۱۱۵۱. دوم. قاهره: چاپ نورآستق. ↑ معتضد، خسرو (۱۳۶۶). تهران: انتشارات جانزاده. ص. ↑ شهرکیان در گذر تاریخ، شهرام نکویی، چاپ اول، صفحه ۵۹. قاهره: چاپ نور آستق.

قیمت مناسب تری نسبت به لمینت دندان دارد.

کامپوزیت تاریخچه ای طولانی ای در زیبا سازی دندان ها دارد و امروزه به بهترین حالت خودش رسیده است. هم چنین این روش نسبت به ارتودونسی،جز روش های ارزان تر و سریع تر است و در ایران طرفداران بسیاری دارد. در برخی مواقع دندان های فرد از نظر سلامت و عفونت، رنگ و استحکام مشکلی ندارد و تنها مشکل نامرتب بودن و بی نظم بودن دندان ها می باشد. کار کامپوزیت دندان ها در یک الی دو جلسه انجام می شود. قیمت مناسب تری نسبت به لمینت دندان دارد. گاهی اوقات بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در ایران، پوسیده بیماری را می کشد و پزشک برای زیبا سازی دندان او اقدام به کاشت دندان می کند، که این راه بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. سن ارتودنسی دندان تمام دندان کشیده یا تراشیده نمی شود و فقط بخش موردنیاز کمی تراشیده می شود. اگر این روکش با کیفیت نباشد و مواد غذایی بین دندان و روکش قرار بگیرد، باعث به وجود آمدن عفونت ها و بیماری های دهان و دندان می شود. در روش لمینیت، پزشک متخصص یک روکش و پوسته نازک رو بر روی دندان ها به صورت دائمی قرار می دهد تا شکل و اندازه دندان ها به یک شکل و اندازه قرار گیرند. یکی دیگر از روش هایی که ممکن است در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی استفاده می گردد، جراحی فک است که مشکلی مربوط به استخوان بندی فک می باشد. درصورت شکستن کامپوزیت یا مشکلاتی مانند این قابل ترمیم است. هم چنین روش لمینت عوارضی نیز دارد؛ در این روش معمولا بخشی از مینای دندان ها که کمک به استحکام دندان ها می کند تراشیده می شود و بعد از تراش روکش خاصی روی دندان قرار داده خواهد شد. کامپوزیت های دندان از مواد مختلفی ساخته می شود و مانند روکشی بر روی دندان قرار داده می شوند.

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی نیز امکان پذیر است، البته باید به این نکته توجه کرد که میان مشکلات لثه و بی دندانی با بیماری های قلبی ارتباطی وجود دارد . برای بررسی این موضوع محققین دانشگاه هاروارد آمریکا و تولان به پژوهش پرداخته اند و تاثیر از دست دادن دندان را در بیماری های قلبی عروقی بررسی کردند. آیا از دست دادن دندان در میان سالی ارتباطی به بیماری های قلبی دارد؟ از دست دادن دندان در میان سالی احتمالا بخاطر التهاب و عفونت لثه است، اما مشخص نیست تا چه حد این اتفاق در بیماری های قلبی عروقی تاثیرگذار است. این مشکلات می تواند ارثی باشد یا بخاطر برخی بیماری ها مثل دیابت یا رژیم غذایی نامناسب و یا سیگار کشیدن باشد. بنا به گفته محققین مشکلات مربوط به دندان و دهان مثل بیماری های لثه ای و از دست دادن دندان دلایل متعددی می تواند داشته باشد.

«دریغی دیگر: در مرگ هوشنگ ایرانی».

↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۰. ↑ جواهری گیلانی، تاریخ تحلیلی شعر نو، ۴: ۳۷۵. ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۰. ↑ دیانوش، «سیمرغ کبود و حسرت کوههای بنفش»، فصلنامهٔ گوهران، ش ۷ و ۸، ۱۱۸. ↑ دیانوش، «سیمرغ کبود و حسرت کوههای بنفش»، فصلنامهٔ گوهران، ش ۷ و ۸، ۱۱۸. ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۱. «دریغی دیگر: در مرگ هوشنگ ایرانی». ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۰. ↑ جواهری گیلانی، تاریخ تحلیلی شعر نو، ۱: ۳۸۹. ↑ ۳۳٫۰ ۳۳٫۱ پهلوان، عباس. ↑ ایرانی، «اشتفان گئورگه»، ماهنامهٔ دانش، ش ۴، ۲۱۵. ↑ جواهری گیلانی، تاریخ تحلیلی شعر نو، ۴: ۳۷۵. ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۱. ↑ سازمان بهشت زهرا. ↑ سازمان بهشت زهرا. ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۰. ↑ اسدی کیارس، «تندیس هوشنگ ایرانی»، دوهفتهنامهٔ تندیس، ش ۱۳۳، ۱۰.

مجله سلامت دندان چگونه است

هر گروه به مدت سه دقیقه خوراکی خود را مصرف کردند و سپس در دهان آب قرقره کردند. محققان میزان pH دهان هر فرد را در ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ دقیقه پس از مصرف اندازه گیری کردند. گروه هایی که شیر و ماست فاقد قند مصرف می کردند، هیچ تغییری در سطح pH در دهان آنان مشاهده نشد. سخنگوی AGD می گوید: «به نظر می رسد که لبنیات برای دهان و دندان خوب است. علاوه بر این ، ترکیبات مختلف موجود در پنیر ممکن است به مینای دندان چسبیده و به محافظت بیشتر دندان در برابر اسید کمک کند. آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی افرادی که پنیر خوردند ، افزایش سریع pH در هر بازه زمانی را نشان دادند و نشان می دهند که پنیر خواص ضد پوسیدگی دارد. این مطالعه نشان داد که بالا رفتن سطح pH ناشی از خوردن پنیر ممکن است به دلیل افزایش تولید بزاق (روش طبیعی دهان برای حفظ سطح اسیدیته پایه) باشد ، که می تواند ناشی از عمل جویدن باشد.

اگر متقاعد شود که بروکسیسم شما مربوط به مشکلات دندان است، معاینه دقیق تری را انجام خواهد داد. و همچنین ممکن است از دندان ها و فک شما عکس اشعه ایکس را تجویز کند. که البته استرس هیچ وقت از بین نمی رود با این حال، اگر برکسیسم به علت مشکل دندان ایجاد شود، باید در زمانی که دندان ها اصلاح و ترمیم شدند، متوقف شود. این اغلب در چند دفعه ویزیت دندانپزشک اتفاق می افتد و تمام میشود. این میزان در کودکان زیر ۵ سال بیشتر است. اگر بروکسیسم شما به استرس مربوط باشد، مشاوره حرفه ای ممکن است کمکتان کند. علاوه بر این، به بررسی دندان “نیش” خواهد پرداخت (اینکه چطور دندان های بالایی و پایین تر شما روی هم می آیند) . اکثر کودکان در نهایت بروکسیسم را از بین می برند و به دندان هایشان آسیب دائمی نمی زنند. دانستنی های سلامت دهان و دندان شما همچنین می توانید استراتژی هایی را امتحان کنید تا به شما آرامش ببخشد.

مجله ای برای دندانپزشکی نوین

بختیار رحماندوست بازدید : 88 سه شنبه 04 مرداد 1401 : 19:02 نظرات (0)

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران (IUMS) یکی از دانشگاههای علوم پزشکی در ایران میباشد . این مرکز بزودی توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان کتابخانه و مرکز اطلاعات منطقهٔ وسیع مدیترانه شرقی تعیین گردید. همچنین بر اساس تصمیمات کمیسیون منتخب یکصد و سومین نشست شورای گسترش آموزش عالی مورخ ۱۳۵۴/۵/۶، با تأسیس دانشکده علوم پزشکی در رشتههای مختلف علوم پایه پزشکی و دانشکده پرستاری در علوم پیراپزشکی و بهداشت موافقت گردید. مجله دندانپزشکی نوین ایران در سال ۱۳۵۵ همزمان با آغاز همکاری دانشگاه هاروارد، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کرنل، عملاً برنامهریزی آموزشی و فعالیتهای عمرانی، تعیین فضاها، تأمین تجهیزات و نیروهای انسانی لازم صورت گرفت. فاز اول این پروژه تکمیل شد، اما در پنجم اکتبر ۱۹۸۰، و پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران و تیرگی روابط ایران و آمریکا، سپاه پاسداران اموال شرکت معماری William L. Pereira & Associates را توقیف و مصادره کردند. وی در سالهای ۱۳۵۳-۱۳۵۵ وزیر علوم و آموزش عالی ایران بود.

↑ هوشنگ گهرریز، حواریون بهاءالله، ۱۲۲. ↑ هوشنگ گهرریز، حواریون بهاءالله، ۱۶۰. ↑ هوشنگ گهرریز، حواریون بهاءالله، ۲۴۳. ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۲، ۲۰۴. ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۲، ۳۴۹. ↑ Vahman, Fereydun (2019). 175 Years of Persecution: A History of the Babis & Baha'is of Iran. ↑ «اعدام و ترور بهائیان؛ پرونده ۳۵ ساله». ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۲، ۱۷۴. ↑ Moojan Momen (January 2000). "KALEMĀT-E MAKNUNA". Encyclopedia Iranica. Vol. Online Edition. ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۲، ۳۵۶. ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۳، ۲۴. ↑ Moojan Momen (December 1985). "ʿALĪ AKBAR ŠAHMĪRZĀDĪ". ↑ میرزا نعمتالله ذکایی بیضایی آرانی، تذکرهٔ شعرای قرن اول بهائی، ج ۲، ۳۳۳. Encyclopedia Iranica. Vol. Online Edition. ↑ Stephen Lambden (December 1996). "EBN ABHAR, MOḤAMMAD-TAQĪ".

مجله دندانپزشکی نوین چابهار

اشکال هندسی و رنگ اخرایی سفالهای کشف شده قدمت آن را با تپه گیان و کوهدشت لرستان همزمان میکند. گرد موجودیت این شهر را به پیش از اسلام میرساند زیرا که گرد در زبانهای قدیمی ایران به معنای شهر میباشد. در منطقه سیلاخور در دوره مادها و بعدها در دوره هخامنشیان قلعههای نظامی و ارتباطاتی متعددی وجود داشتهاست و یکی از آنها هم قلعه بروجرد بودهاست که با فاصله اندکی از قلعههای مشهور دیگر مانند قلعه رومیان قرار داشتهاست. ناحیه بروجرد و نهاوند در پایان دوره ساسانیان به دلیل حمله اعراب به ایران اهمیت نظامی و دفاعی ویژهای داشتند و محل استقرار سپاهیان ایران بودهاند. مینورسکی نام اصلی این شهر را ویروگرد و آن را منتسب به ویرو شاهزاده دوره اشکانی میداند. بیماری های خاص دندان گروهی از کاسیها در هزاره سوم پیش از میلاد در مناطق کوهستانی لرستان مستقر شدند. بروجرد به عنوان ناحیه واسط لرستان و همدان، ناحیه مرزی بین دو تمدن کاسی و ماد بودهاست اما با قدرت گرفتن بیشتر مادها، بروجرد منطقهای از سرزمین مادها به حساب میآمدهاست.

مجله دندانپزشکی نوین خرم آباد

هژبر یزدانی (سنگسری)؛ تاجر و کارآفرین ایرانی که به دلیل انجام ازدواجش بدون عقد و رعایت نکردن احکام بهائیت، حق عضویت در جامعهٔ بهائی را از دست داد. ↑ فریدون وهمن، یکصد و شصت سال مبارزه با دیانت بهائی (گوشهای از تاریخ اجتماعی-دینی ایران در دوران معاصر)، ۸۵. ↑ فریدون وهمن، یکصد و شصت سال مبارزه با دیانت بهائی (گوشهای از تاریخ اجتماعی-دینی ایران در دوران معاصر)، ۸۵ و ۸۶. پروازها و یادگارها؛ به یاد شهیدان بهائی ایران؛ ماهمهر گلستانه. ↑ فریدون وهمن، یکصد و شصت سال مبارزه با دیانت بهائی (گوشهای از تاریخ اجتماعی-دینی ایران در دوران معاصر)، ۸۶. ↑ فریدون وهمن، یکصد و شصت سال مبارزه با دیانت بهائی (گوشهای از تاریخ اجتماعی-دینی ایران در دوران معاصر)، ۸۶. ↑ «بهائیان و تشدید سرکوبها پس از انقلاب». ↑ «بهائیان ایران و انقلاب اسلامی». مستند «جنایت مقدس» (دربارهٔ آزار و کشتار بهائیان)، رضا علامهزاده. ↑ «بهائیان و اعدامهای پس از انقلاب». ↑ «کالبد شکافی مرده آزاری در ایران معاصر، از باب تا خاوران».

این ترانه به حدّی مورد توجه قرار گرفت که برای بار دوم در همان برنامه اجرا شد. اواخر دههٔ ۳۰ خورشیدی رادیو ایران به عنوان تنها رسانهٔ دولتی ایران، جایگاه بهترینها بود. دندانپزشکی نوین زیبایی این ترس در عارف هم وجود داشت، اما همراهی پوران به او اعتماد به نفس داد. از طرف دیگر، اعضای این شورا از موسیقیدانان سنتی بودند و نمیخواستند آهنگهایی غیر از موسیقی سنتی و ملی از رادیو پخش شود، بنابراین خیلی به ندرت آهنگهای پاپ از رادیو پخش میشد. در دورههای مختلف مشیر همایون شهردار، حبیبالله بدیعی، روحالله خالقی، مختاری و بعدها انوشیروان روحانی عضو این شورا بودند. علت اجرای مجدد بخاطر تماسی بود که از دربار گرفته شد بود. هر ترانهای که از آن رادیو پخش میشد از فیلتری به نام شورای موسیقی رادیو عبور میکرد، چرا که اعتقاد داشتند هر ترانه باید از نظر شعر و آهنگ و آواز بدون نقص باشد. هر خوانندهای میخواست صدایش از رادیو ایران پخش شود باید تست صدا میداد. ۹۹٪ شرکتکنندگان موفق نمیشدند تأییدیه شورا بگیرند.

خروج سریع آن از دستگاه عصبی مرکزی، دلیل طول اثر کوتاه آن است. مطلوبترین اثرات این دسته دارویی، اثرات ضداضطرابی و فراموشی است. این دارو در کبد متابولیزه شده و نیمه عمر دفعی آن ۲ تا ۳ ساعت است. کتامین: این دارو موجب بالارفتن فشار خون، افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار داخل کره چشم و بالا رفتن فشار داخل جمجمه میشود. باربیتوراتها: داروی شاخص در این دسته تیوپنتال سدیم میباشد، که به عنوان داروی اصلی برای القای سریع بیهوشی کاربرد دارد. اتومیدیت: دارویی است که باعث مشکلات همودینامیک نمیشود، بنابراین برای بیماران قلبی مناسب است. میزان اتصال به پروتئین این دارو ۹۷ درصد است و در کبد متابولیزه شده و از طریق ادرار دفع میشود. همچنین به سرعت در کبد متابولیزه میشود. همچنین دارویی مناسب برای درمان تشنج میباشد. در زمان بالا بودن فشار داخل جمجمه، میتوان از تیوپنتال سدیم برای کاستن فشار داخل جمجمه استفاده کرد. بنزودیازپینها: این دسته دارویی شامل چندین دارو است که مهمترین و پرکاربردترین آن در هنگام بیهوشی، میدازولام است.

مجله دندانپزشکی نوین ایمپلنت

علاوه بر ماههای رسمی از ماه تبری استفاده میکنند که در زمان یزدگرد آغاز شدهاست. آمل از دیرباز به دلیل وجود فرهیختگان و پیشینیان با سابقه دارای مراسمهای محلی و ملی است. ورف چال: از آیینهای قابل توجه مازندران که مراسمی ملی هم بهشمار میرود در ارتباط با آب، مراسم ورف چال در روستای اسک واقع در جاده هراز انجام میشود. این رسم قدیمی و باستانی در زمانی که آخرین برفهای زمستانی منطقه در حال ذوب شدن است در یکی از جمعههای نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار میشود. تیرگان: تیرماسیزه شو یا تیرگان یکی از جشنهای ایرانی در روز تیر از ماه تیر برابر با سیزدهم تیرماه است. این جشن در کنار آبها، همراه با مراسمی وابسته با آب و آب پاشی و آرزوی بارش باران در سال پیش رو همراه بودهاست و تیرگان یادآور رشادت آرش کمانگیر نیز است. عدهای این جشن را در روزهای دیگر و از جمله در دهم تیر برگزار میکنند که به اعتقاد استادان ایرانشناس نادرست است. این جشن در آمل همه ساله در جوار قله دماوند برگزار میشود.

او تفکر ساخت این مرکز را رهآورد بازدیدی که به همراه مرحوم دکتر محمد قریب بنیانگذار طب نوین اطفال ایران از بیمارستانهای کودکان شهر تورنتو و چند مرکز علمی ویژه کودکان در آمریکا داشتند ذکر نمودند. کلینیک دندانپزشکی کودکان این صفحه آخرینبار در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ ساعت ۰۸:۱۸ ویرایش شدهاست. در این مرکز از ابتدای تأسیس از از جنبه آموزشی به دانشگاه تهران وابسته بود ولی از جنبه اداری مستقل و زیر نظر جمعیت اداره میشد. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکیمدیا است. این جمعیت هزینه بستری بیماران بیبضاعت و برگشت آنان به شهرهای خود را تقبل مینمود و بیماران بستری شده در این مرکز هیچگونه هزینهای برای بستری، درمان و دارو پرداخت نمینمودند. سه ماه پس از این واقعه یعنی در ۲۸ اسفندماه ۱۳۴۶ مصادف با عید سعید غدیر دو واحد درمانگاهی فیزیوتراپی و دندانپزشکی مرکز افتتاح گردید. این مرکز پس از انقلاب ایران (۱۳۵۷) اداره این مرکز به وزارت بهداری و از سال ۱۳۶۴ با انحلال وزارت بهداری به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذارشد. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. به دنبال آن در اردیبهشت سال ۱۳۴۷ درمانگاه بهداشت کودکان و در شهریورماه همان سال درمانگاه بیماریهای کودکان و بخش یک بستری بیماران آماده گردید. همزمان با تصویب طرح ساخت این مرکز جمعیتی را به نام جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان تشکیل شد که در سال ۱۳۴۴ به ثبت رسیده و دارای شخصیت حقوقی گردید. سرانجام در آبانماه سال ۱۳۴۷ سایر بخشهای بیمارستان آماده و بیمارستان رسماً افتتاح گردید. ↑ انتشارات دفتر مخصوص شهبانو، تهران، ۱۳۵۴، ص. در آبان ماه سال ۱۳۴۶ با جلب نظر مسئولین دانشگاه تهران و تصویب آئین نامههای مربوطه اداره مرکز به جمعیت طرفداران مرکز طبی کودکان واگذار گردید و جمعیت نیز مسئولیت آماده سازی و افتتاح مرکز را برعهده گرفت.

تجهیزات دندانپزشکی و همه چی در مورد آن

بختیار رحماندوست بازدید : 541 سه شنبه 04 مرداد 1401 : 18:52 نظرات (0)

تعمیرات تجهیزات پزشکی ، بیمارستانی و دندانپزشکی … ۴- تدوین برنامههای آموزشی جهت کلیه کارکنان بیمارستان و کلینیک و اداری و … درس تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی (2 واحدی) ترمهای آینده ارائه نخواهد شد. چرخ دمو برای آزمایشگاه دندانپزشکی - گیاه صفحه نمایش سنگ شکنhttps://www.smcbs2019.pl › … مدرسهی تابستانهی تجهیزات پزشکی شامل 4 کارگاه زیر میباشد: مروری بر تجهیزات پزشکی عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی مروری بر دستگاههای تصویربرداری پزشکی … 16- ارائه تازه ها ونتایج تحقیقات جدید (به شکل کنفرانس ، جزوه/ پمفلت و…) 17- همکاری ومشارکت در انجام طرح های پژوهشی. مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی ایران پزشکی با برند های (پویندگان سعادت ، صا ایران ، CERITEKON ، ANALOGIC PEC Pace Tech ) … 18- هدایت وآموزش کارکنان در راستای : الف- … جزوه پایان ترم ریاضی مهندسی استاد مهیاری نیا ارسال به: … بررسی فراوانی عفونت های بیمارستان و عوامل همراه آن در بیماران بستری در بیمارستان …

مجله آموزش تجهیزات دندانپزشكی ارومیه

«پس از خروج از ایروان، شاه عباس دستور داد سپاهیانش عقبنشینی کنند و تمامی شهرها و روستاهای سر راهشان را تا مرزهای ایران ویران سازند تا به این ترتیب مانع از تعقیب سریع سپاهیان عثمانی شوند. از حدود سیصد و پنجاه هزار تن از ارمنیان به تعداد سیصد هزار تن از آنان در رودخانه غرق شدند. هنگامی که این جمیعت به واغارشاپات رسیدند به شاه عباس خبر رسید که دستهای از سپاهیان عثمانی در حال نزدیک شدن به آنان هستند. هر کس در مقابلشان ایستادگی میکرد و حاضر به رفتن نمیشد یا اینکه توان رفتن نداشت محکوم به مرگ بود. بدین ترتیب، سپاهیان شاه عباس اکثر شهرها و روستاهای ارمنینشین واقع در دشت آرارات را ویران کردند و سکنهٔ آن مناطق را به مقصد ایران با خود همراه ساختند. آنها به هر شهر و روستایی که میرسیدند خانهها را ویران میکردند، مزارع را آتش میزدند، دامها را هلاک میساختند و ساکنان آنجا را وادار به ترک خانههایشان میکردند و آنان را کوچ میدادند.

بهترین برند کامپوزیت دندان، هزینه و مراقبت ها - کلینیک دندانپزشکی … اما شیوه تشخیص دردهای عصبی پشت سری این است که با فشار دادن ناحیه پشت گردن و جمجمه در این قسمتها درد میپیچد. کامپوزیت دندان نوعی روش ترمیمی است که در ترمیم شبیه و همرنگ دندان های طبیعی بکار می رود. در این مطلب درباره کاربر کامپوزیت و بهترین برند های … دکتر علی علوی راد فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۶۶ و … برخی مواقع، پزشکان با تزریق آمپول … برای شرکت در این ۱۸۳ دانشگاه، دو راه در پیش روی متقاضی قرار دارد؛ یکی پرداخت شهریه در دانشگاههای خصوصی و دیگری شرکت در آزمون ورودی GMAT برای … 19 Jan 2020 · در نتیجه بهتر است به دنبال یک پزشک خوب برای جراحی بینی در کنار هزینه مناسب آن … 14 Apr 2021 · چه راهکارهایی گردش خون بدن را بهبود میبخشند؟ چرا پشت سر مدام درد میکند؟ پزشکی بدون کنکور کیش نی نی سایت - راهنمای کامل شما تصوير. ریشه زردچوبه هم دارای خواص ضد التهابی است و زردچوبه از لخته شدن خون جلوگیری … تازه ترین اخبار سیاسی، ورزشی، سلامت، فرهنگی و هنری، علمی و فناوری، حوادث و اقتصادی ایران و جهان و کلیپ های صوتی و تصویری را در آفتاب نیوز ببینید. زنجبیل شبیه به فلفل تند است و جریان خون را به شدت بهبود میبخشد. سایت سکس ایرانی روش های درست انال سکس، سکس از عقب فیلم نیک … 20 Dec 2019 · Pingback: کوس لیسی نی نی های تپلوی کون کپل و ناز و سفید و بلور کون سکسی فارسی. عکس نی نی دختر ناز و خوشگل کیفیت … 6 May 2021 · 7 Sept 2018 · هزینه تحصیل خارج از کشور صفحه 3 | تبادل نظر نی نی سایت تصوير.

… دانلود جزوه تجهیزات اورژانس .

مداوم از برخی تجهیزات به روز مانند هدفون، هنسفری و گوش دادن موزیک … جزوه تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی,آبسلانگ,سرنگ ,انواع سرنگ ها,سرسوزن,Angiocatheter آنژیوکت,کاتتر,سوند ادراری ,سند … مفاهیم پایه و آموزش طراحی فرایند، خطوط لوله و تجهیزات … مفاهیم پایه و آموزش طراحی فرایند، خطوط لوله و تجهیزات پالایشگاهی در قالب فایل PDF و شامل 212 صفحه بخش هایی از محتوای فایل:: این جزوه حاصل سال ها تجربه و کار … … دومین همایش پایش تجهیزات نیروگاهی در نیروگاه شهیدرجایی . مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان جزوه تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی قابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه مطلب … لکوموتیوهای GM - لوازم و تجهیزات - منقضی شده 25/03/1396 . جزوه تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی. … دانلود جزوه تجهیزات اورژانس . تجهیزات جراحی دندانپزشکی مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان پاورپوینت اورژانس های چشم پزشکی قابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه … مشخصات فیزیكی ترالی اورژانس.

مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی اصفهان

در واقع بهتر است بگوییم که طراحی و چینش دکوراسیون مطب دندانپزشکی به سادهترین شکل ممکن اجرا میشود تا کمترین هزینه را در پی داشته باشند. در واقع فضای مطب باید به گونه ای باشد که بیمار با حضور در مطب احساس آرامش کند. نوشته دکوراسیون مطب دندانپزشکی اولین بار در مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی. ساختمانهای اداری، ساختمان پزشکان و مطبها از جمله مکانهایی هستند که به طراحی و دکوراسیون داخلی آنها توجه زیادی نمیشود. مطب دندانپزشکی معمولا جزو مکانهایی است که استرس و اضطراب خاصی در آن وجود دارد. در ضمن با طرحهای زیبا میتوان فضای بهتری را برای مراجعین ایجاد کند. طراحی آرامش بخش مطب میتواند بخشی از این استرس را کنترل کند. در ادامه به بررسی دقیق موارد لازم خواهیم پرداخت. در واقع بهتر است بگوییم که طراحی و چینش دکوراسیون مطب دندانپزشکی به سادهترین شکل ممکن اجرا میشود تا کمترین هزینه را در پی داشته باشند.

روش دیگر که کمتر تهاجمی است بسته به اندیکاسیون های بخصوص اش روشی مطلوب و پرکاربرد است. امیدواریم مطلب گردآوری شده از کیفیت مطلوب برخوردار باشد و بتوان به عنوان یک منبع به آن استناد کرد. بیشتر مواد پیوند استخوان موجود در بازا شامل سرامیکها ، به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر (سولفات کلسیم، گلاس بیواکتو و کلسیم فسفات) هستند. ١. اتوگرفت -٢. آلوگرفت - ٣. نوشته پودر استخوان چیست و چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟ استفاده از سرامیکی مثل کلسیم فسفات، استفاده از هیدرکسی آپاتیتی است که خاصیت داربستی یکپارچه کردن و گاها خاصیت القای فرایند استخوان ساز را دارد. استفاده از پودر استخوان مرغوب باعث بهبود سریع بیمار خواهد شد. در قسمت نخست مقاله نیز به بررسی انواع پیوندها پرداختیم. در سینوس لیفت چه به روش باز و چه به روش بسته با وجود پودر های استخوان امروزه باز سازی های جراحی و پروتزی مطلوبی صورت میگیرد. Cortoss محصولی باپایه رزینی تزریقی است که برای نواحی تحت لود(فشار) کاربرد دارد. پودرهای باکیفیت بر اساس شیوه ساخت به دو دسته پایه پلیمری یا سرامیکی تقسیم بندی خواهند شد. اولین بار در مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی. Healos یک محصول طبیعی با پایه پلیمری است ، یک ترکیب پلیمر و سرامیک متشکل از الیاف کلاژن پوشیده شده با هیدروکسی آپاتیت بوده و برای اتصالات نخاعی مفید واقع شده است. ایمپلنت فرش ساکت(fresh socket): هزینه خدمات دندانپزشکی چقدر است در این موارد اختلاف سایز فیکسچر و ساکت دندان کشیده شده با پودر استخوان پر میشود.

تذکر این مقاله بر اساس مطالب علمی بهروز نوشته شده است.}

تکنولوژی کاشت ایمپلنت نیاز به استخوان فک مستحکم با تراکم کافی دارد. نوشته پودر استخوان چیست و چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟ اولین بار در مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی. پیوند استخوان یک عمل جراحی است که نقص استخوانی با مواد موجود در بدن خود بیمار یا یک ماده مصنوعی و سنتیک جایگزین و بازسازی میشود. بافت استخوان توانایی بازسازی کامل را دارد. ایمپلنت دندان یک روش عالی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است. تذکر این مقاله بر اساس مطالب علمی بهروز نوشته شده است. وقتی استخوان طبیعی رشد میکند، به طور کلی مواد پیوند را به طور کامل جایگزین میکند و در نتیجه یک منطقه کاملاً یکپارچه از استخوان جدید ایجاد میشود. تکنولوژی کاشت ایمپلنت نیاز به استخوان فک مستحکم با تراکم کافی دارد. طی چند سال گذشته مواد و تکنیکهای مورد استفاده در ایمپلنت دندان پیشرفت قابل توجهی کرده است و مزایای ایمپلنت های دندانی نیز غیرقابل انکار هستند. به همین علت در شرایطی که استخوان فرد تحلیل رفته باشد یا تراکم کافی نداشته باشد از پودر استخوان برای پیوند استخوان فک استفاده میشود.

آمالگام در طول جاگذاری در دندان، بهراحتی شکل میپذیرد.

آمالگام در طول جاگذاری در دندان، بهراحتی شکل میپذیرد. برای مدت کوتاهی نرم میماند لذا میتواند حجمهای نامنظم دندان را پر کند و سپس سفت میشود. بعد از آن فاز «گاما۱» و در آخر هم فاز «گاما۲» قرار دارد. کار با آمالگام نسبت به مواد ترمیمکننده دیگر مانند کامپوزیتها راحتتر است. نوشته بیست نکته کلیدی درباره کار با آمالگام اولین بار در مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی. برای مدت کوتاهی نرم میماند لذا میتواند حجمهای نامنظم دندان را پر کند و سپس سفت میشود. آمالگام دندانپزشکی یکی از مواد ترمیمی قوی و انعطافپذیر است. دلیل کاربرد آن در دندانپزشکیها به ارزان بودن و استفاده آسان آمالگام برمیگردد. آمالگام در طول جاگذاری در دندان، بهراحتی شکل میپذیرد. ابتدا دعوت میکنم کلیپ زیر را مشاهده کنید که نحوه کار با آمالگاماتور و آماده سازیهای اولیه را نشان میدهد. ۱- مستحکمترین فاز در واکنش آمالگام فاز «گاما» است، یعنی همان پودر واکنش نداده! در ادامه میخواهیم به بررسی نکاتی ریز و کاربردی درباره کار با آمالگام بپردازیم.

زینک اکساید اوژنول به طور گستردهای از سال ۱۸۹۰ در دندانپزشکی استفاده میشود. این ماده استحکام کمی داشته و حداقل اثر تحریک کنندگی را در بین سمانها دارد. محصولات زینک اکساید اوژنول در انواع دو خمیری و پودری و مایع وجود دارند. این ماده استحکام کمی داشته و حداقل اثر تحریک کنندگی را در بین سمانها دارد. دندانپزشکی کودکان بیهوشی آن به طور تقریبی ۷ بوده و اثر تسکین دهندگی روی پالپ دارد. اجزای اصلی این ترکیبات اکسید روی و اوژنول است. این سمان به عنوان Base، سمان موقت، ترمیم موقت (پانسمان)، سمان دائم، ماده ثبت بایت، سیلر اندودنتیک، tissue management در درمانهای پریودنتال و سمان تسکین دهنده در dry socket کاربرد دارد. آن به طور تقریبی ۷ بوده و اثر تسکین دهندگی روی پالپ دارد. زینک اکساید اوژنول به طور گستردهای از سال ۱۸۹۰ در دندانپزشکی استفاده میشود. نوشته کاربردهای زینک اکساید اوژنول در دندانپزشکی اولین بار در مجله آموزشی تجهیزات دندانپزشكی.

فوش تجهیزات پزشکی و راهنمای استفاده از آنها

بختیار رحماندوست بازدید : 179 یکشنبه 21 فروردین 1401 : 12:37 نظرات (0)

تجهیزات پزشکی به انگلیسی

Medical equipment in English نقش مهمی در تشخیص بیماری و راه های درمانی بیماران دارند. گاها بسیاری از ما در نقش بیمار نیاز به یادگیری تجهیزات دندانپزشکی به انگلیسی را احساس می کنیم و گاهی نیز در نقش پزشک، پرستار، نیروی خدمه و…! مهم نیست در کدامیک از این نقش ها قرار گرفته اید، کافی است که علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی باشید و خودتان را برای هر گفتگو و قرار گرفتن در هر موقعیتی آماده سازید. زمانی که علاقه مند به یادگیری زبان باشید علاوه بر اینکه از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنید، به دنبال ایجاد فرصت هم هستید. در این مسیر ما همراه و پشیبان شما هستیم.

  • ابزار جراحی و یا Surgical Instruments:

oxygen mask : ماسک اکسیژن

injection :  آمپول

IV bag :     کیسه سرم

syringe :     سرنگ

syrup :       شربت

capsule :   کپسول

pill :           قرص

anti febrile :  داروی تب بر

tranquilizer : آرامبخش

pain-killer :   مُسکن

cream :     کرم

ointment :    پُماد

eye drops :   قطره چشم

thermometer :  دماسنج

stethoscope :   گوشی (پزشکی)

test tube :    لوله آزمایش

forceps :   پنس

vial :      شیشه دارو یا آمپول

sling :     اسلینگ یا آویز(گاهی برای نگه داشتن سرم و یا ارنج یا پای فرد آسیب دیده نیاز به دستگاه اسلینگ است)

brace :   آتل

Band-Aid :    چسب زخم

medication :   دارو

monitor :    مانیتور/ نمایشگر

ventilator :     دستگاه تنفس مصنوعی

bedpan :       لگن

scalpel  :      تیغ جراحی

crutch  :       عصای بیمار

tourniquet : تورنیک/ رگ بند

plaster cast :  گچ گرفتن

needle :     سوزن

cannula :    سوند

prescription : نسخه

stretcher :     برانکارد/ تخت روان

bandage :     بانداژ/ پانسمان کردن

dressing  :    پانسمان

دندانپزشکی یکی از رشته‌های پزشکی بسیار حساس و البته دارای تجهیزات و ابزار بسیار کاربردی و ظریف است، طراحی و تولید و فروش تجهیزات دندانپزشکی طیف گسترده‌ای از مهندسی پزشکی را در برمی‌گیرد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع تجهیزات دندانپزشکی، ابزار دندانپزشکی، لوازم دندانپزشکی و کاربرد آنها آشنا کنیم. مخاطب این مقاله از یک سو مراجعین به مطب های دندانپزشکی هستند و از سوی دیگر سایر متخصصین و افرادی که تمایل دارند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. همچنین با جستجو در سایت میتوانید با این ابزار های و انواع اقسام آنها و نام تجهیزات دندانپزشکی بخوبی آشنا شوید.

 

گروه اول: ابزارهای دستی

آینه ی دندانپزشکی Dental Mirror

این وسیله برای کنار زدن گونه، زبان، انعکاس نور و دیدن قسمت هایی از دهان که به طور مستقیم دیده نمی شوند، استفاده می شود. می تواند به دو صورت پلاستیکی (یک بار مصرف) و یا فلزی (قابل اتوکلاو شدن) موجود باشد.

سوند دندانپزشکی Dental Explorer

این وسیله برای معاینه ی دندان ها و پیدا کردن پوسیدگی ها و جرم های دندانی و نیز امتحان سلامت و سختی سطح دندان ها استفاده می شود.

ابزارهای ترمیم آمالگام

  • کندانسور Condenser: برای فشردن و متراکم کردن ماده ترمیمی در حفره ی دندانی استفاده می شود. انواع مختلف از این وسیله با شکل سر متفاوت و در سایزهای مختلف وجود دارند. 
  • پنس یا پلایر رل پنبه Cotton plier

    با زوایا و نوک های متفاوت برای برداشتن، جایگذاری و انتقال وسایل و ذرات ریز از جمله ریزپنبه، رل پنبه، تکه های ترمیم افتاده در دهان بیمار و… کاربرد دارد.

2.آنگل:

 

قسمت های مختلف تشکیل دهنده آنگل شامل:

1.هد یا سر آنگل دارای کاتریج

2.ورودی و خروجی آب.لازم به ذکر است که در بعضی از مدل های آن مجرای آب قرارداده نشده است.

3.پوسته که باعث حفاظت و نگهداری از متعلقات اطرافش است.

اجزای داخلی آن شامل متحرک های منتقل کننده نیرو از میکرو موتور به هد و در آخر به فرز است.برای نمونه ای از این متحرک ها میتوان به دنده های کاتریج و دنده های منتقل کننده نیرو از شفت چاکدار به کاتریج اشاره کرد.این متحرک ها به دلیل اصطکاک به مرور زمان کوتاه میشوند و از هم فاصله میگیرند.درنتیجه باید مدام روغن کاری شوند.درصورت کوتاه شدن قطعه تا زمان تعویض آن باید از کار کردن با آن خودداری شود.

کاویترون (دستگاه جرم گیری دندان)

از این دستگاه برای از بین بردن پلاک ها و لکه های ناشی از فعالیت باکتری ها تشکیل شده بر روی دندان توسط اولتراسونیک استفاده می شود. خونریزی کمتر، قدرت تاثیر بالا، و تقریبا آسیب رسانی پائین به دندان را می توان از فاکتورهای برتر استفاده از این دستگاه در مقایسه با دیگر روش های جرمگیری نام برد. بنابراین Ultrasonic Scaler را می توان یکی از روش های مفید در جهت پیشگیری و درمان بیماری های دندان دانست.

تجهیزات دندانپزشکی پرتابل (قابل حمل)

امروزه شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که تجربه استفاده از وسایل همراهی همانند موبایل را نداشته و به مزایای استفاده از آن در شرایط مختلف واقف نباشد. در دنیای امروز وسایلی از این دست با همه مشکلاتشان، جزئی از زندگی انسان شده اند و روز به روز نیاز به انها بیشتر احساس می گردد. با این مقدمه می توان استفاده از سایر امکانات موجود در محیط اطرافمان را که به گونه ای با حرفه ما ارتباط تنگاتنگی دارند، در کنار خود و به عنوان یک همراه همیشگی در همه جا تصور نمود تا در آینده ای نه چندان دور لزوم استفاده از آنها نیز همانند سایر وسایلی که شاید فکر آن نمی رفت که روزی اینگونه مورد استفاده قرار گیرند، احساس گردد.‏

توربین دندانپزشکی (هندپیس با سرعت بالا)

برای اعمال متنوعی از جمله تراش دندان و برداشت پوسیدگی ها، ، تراش دندان برای روکش، پالیش و پرداخت ترمیم ها و… به کار می رود. عامه مردم و بیماران این وسیله را با نام “دریل دندانپزشکی” می شناسند.

یک ابزار چرخنده ی کوچک (انواع فرزها) در محل مخصوص روی توربین نصب شده و توربین به شلنگ مخصوص روی یونیت دندانپزشکی متصل میشود. با فشار دادن پدال پایی مخصوص، توربین با نیروی فشار هوا شروع به کار می کند و با سرعت بسیار بالا (حدود ۴۵۰۰۰۰ دور در دقیقه) وسیله ی چرخشی (فرز) را می چرخاند که به این ترتیب تراش دندان ممکن می شود.

آنگل (هندپیس با سرعت پایین)

آنگل (هر دو حرف  ̎ن̎  و  ̎گ ̎ را ساکن بخوانید.) می تواند برای اعمال مختلفی از جمله مراحل نهایی برداشت پوسیدگی ها، بروساژ و پروفیلاکسی در جرمگیری، پرداخت و پالیش ترمیم ها و… به کار رود.

همانند توربین برای این وسیله نیز یک ابزار چرخنده ی کوچک (مانند فرزهای مخصوص آنگل) در محل مخصوص روی آن نصب شده و آنگل به شلنگ مخصوص روی یونیت متصل می شود. با فشار دادن پدال پایی یونیت، آنگل شروع به کار می کند و با سرعت پایین تری نسبت به توربین (حدود ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه) وسیله ی چرخشی را می چرخاند.

  • بی حسی موضعی

بیهوشی و بی حسی در سه گروه کلی طبقه بندی می شود: موضعی، منطقه ای و بیهوشی کامل. هر یک از آن ها به نوعی سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند و میتوانند با روش های بسیار متعدد و متفاوت و همچنین داروهای مختلف صورت بگیرند.بی حسی موضعی نوعی داروی بیهوشی است (که می تواند تزریق شود، اسپری شود و یا مانند روغن به محل موردنظر مالیده شود) که تنها محدوده ی کوچک و مشخصی را (برای مثال دست، پا یا قسمتی از پوست) بی حس میکند. با بی حسی موضعی فرد در طی انجام پروسه هوشیار و بیدار است. اثر بی حسی موضعی تنها برای مدت زمان کوتاهی باقی می ماند و اغلب برای جراحی های سرپایی و جزئی مورد استفاده قرار می گیرد (نوعی از جراحی که در آن بیماران برای انجام جراحی می آیند و همان روز می روند و مرخص می شوند).  برای افرادی که در مطب پزشکان یا کلینیک های  پزشکی جراحی های سرپایی انجام می دهند معمولا این نوع بیهوشی صورت می گیرد (برای مثال دندان پزشک و یا متخصص پوست). این دارو می تواند محدوده ی موردنظر را در طی پروسه ی جراحی و هم چنین برای مدتی پس از آن برای کمک به کنترل و کم کردن اثرات جراحی ،بی حس نگه دارد.با توجه به سایز بسیار کوچک سرنگ های مدرن پنهان کردن آن ها بسیار آسان صورت می گیرد، پزشکان نیز می توانند به آسانی  سرنگ را به درون دهان بیمار وارد کنند بدون آن که آسیبی به بیمار برسد. در نتیجه پزشک عمل بیهوشی و بی حسی را سریعتر انجام داده و می تواند با سرعت بیشتری به انجام مراحل بعدی بپردازد.جنبه ی دیگری که در رابطه با سرنگ ها اهمیت دارد قابلیت های استفاده است. به این منظور که پزشکان به راحتی می توانند مایع را درون سرنگ ریخته و با توجه به کدگذاری ها و دستور العمل های رنگی بر روی بدنه ی سرنگ به طور کار آمد از آن استفاده کنند.دستگاه به طور ویژه ای طراحی شده است تا دکتر بتواند به راحتی آن را به دست گرفته و به بهترین روش کار را انجام دهد. بعضی از سرنگ ها نیز دارای یک دسته ی قدرت است که به پزشک این اجازه را می دهد که به جای تمرکز بر میزان فشار وارده به سرنگ و در نتیجه مقدار ماده ی خروجی با تنظیم کردن مقدار ماده ی بیهوشی موردنیاز در تنظیمات دستگاه این کار را با دقت بیشتر و به صورت خود کار انجام دهد.وبسایت پیشرودنت برای فروش تجهیزات دندان پزشکی مرجع و فروشگاه معتبری میباشد. که می توان با خیالی راحت و آسوده خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

تجهیزات دست دوم دندانپزشکی

قیمت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم کالاهایی هستند که از لحاظ ظاهر و کارایی کاملا مشابه کالاهای نو می باشند ولی چون در دسته کالاهای دست دوم قرار میگیرند قیمت بسیار پایین تری دارند. خرید این کالاها راهی برای کاهش هزینه ها ، بازیافت و دادن خانه جدید به آنها بوده و همچنین راهی برای یافتن محصولاتی است که می خواهیم با قیمت های معقول از آنها استفاده کنیم.


گاهی ممکن است کالاهایی مانند یونیت دندانپزشکی دچار پوسیدگی رویه شده باشد، که معمولا با تعویض رویه تبدیل به کالایی نو شده و می توان با کمترین هزینه تا مدت ها از آن استفاده نمود و یا در صورتی که این ابزارها کارایی چندانی نداشته باشند می توان از قطعات آن به راحتی استفاده نمود و همچنین با توجه به شرایط کنونی واردات، کالاهای دست دوم با کیفیت می توانند از کالاهای جدید با دوام تر باشند.

آشنایی با پروتز دندانی

پروتز دندانی یک نوع

آشنایی با پروتز دندانی

پروتز دندانی یک نوع تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی است که می‌تواند جای دندان از دست رفته را گرفته و یا نقوص دندان را برطرف کند. این وسایل عبارتند از ایمپلنت دندان، تاج، پل، دندان مصنوعی و روکش. برخی از این وسایل ثابت و برخی دیگر متحرک هستند.

در واقع به تمامی اعضای مصنوعی که در بدن قرار داده می‌شود پروتز می‌گویند. پروتز در دندانپزشکی، همان دندانهای مصنوعی می‌باشد. پروتز ثابت بر روی دندان‌ها و یا دندان‌های پایه چسب می‌خورد و ثابت می‌گردد. پروتزهای ثابت همان چیزی است که مردم آن را با عنوان روکش می‌شناسند و شامل روکش تک واحدی دندان و بریج می‌باشد. برای روکش ابتدا دندان‌ها را تراش داده و سپس روکش روی این دندان‌های تراش خورده قرار می‌گیرد. بریج نیز روی دندان‌های تراش خورده پایه کناری سوار شده که دندان‌های جایگزین را شامل می‌شود.

پروتزهای دندانی متحرک نیز زمانی استفاده می‌شود که به دلایل متفاوت نمی‌توان از پروتز دندان ثابت استفاده کرد. این پروتزها به راحتی در داخل دهان گذاشته و برداشته می‌شود و شامل سه نوع پروتز دندانی پارسیل، پروتز کامل دندان یا دست دندان و اوردنچر می‌باشد.

برای ساخت پروتزهای دندانی، ابتدا دندانپزشک، اندکی روی دندان‌ها آماده‌سازی کرده و با استفاده از مواد خاصی عملیات قالب‌گیری را انجام می‌دهد و سپس برای لابراتوار ارسال می‌کند. در لابراتوارها گچ مخصوص را در قالب ریخته و ماکت گچی دندان مورد نظر ساخته می‌شود. حال روی این ماکت فریم فلزی ساخته شده و بعد از آن چند لایه سرامیک به این چارچوب فلزی در درجه حرارت بالا متصل می‌شود. می‌توان با در نظر گرفتن ویژگی-های دندان‌های بیمار مثل رنگ دندان‌هایش، پروتز دندان زیباتری نیز به‌دست آورد.

که می‌تواند جای دندان از دست رفته را گرفته و یا نقوص دندان را برطرف کند. این وسایل عبارتند از ایمپلنت دندان، تاج، پل، دندان مصنوعی و روکش. برخی از این وسایل ثابت و برخی دیگر متحرک هستند.

در واقع به تمامی اعضای مصنوعی که در بدن قرار داده می‌شود پروتز می‌گویند. پروتز در دندانپزشکی، همان دندانهای مصنوعی می‌باشد. پروتز ثابت بر روی دندان‌ها و یا دندان‌های پایه چسب می‌خورد و ثابت می‌گردد. پروتزهای ثابت همان چیزی است که مردم آن را با عنوان روکش می‌شناسند و شامل روکش تک واحدی دندان و بریج می‌باشد. برای روکش ابتدا دندان‌ها را تراش داده و سپس روکش روی این دندان‌های تراش خورده قرار می‌گیرد. بریج نیز روی دندان‌های تراش خورده پایه کناری سوار شده که دندان‌های جایگزین را شامل می‌شود.

پروتزهای دندانی متحرک نیز زمانی استفاده می‌شود که به دلایل متفاوت نمی‌توان از پروتز دندان ثابت استفاده کرد. این پروتزها به راحتی در داخل دهان گذاشته و برداشته می‌شود و شامل سه نوع پروتز دندانی پارسیل، پروتز کامل دندان یا دست دندان و اوردنچر می‌باشد.

برای ساخت پروتزهای دندانی، ابتدا دندانپزشک، اندکی روی دندان‌ها آماده‌سازی کرده و با استفاده از مواد خاصی عملیات قالب‌گیری را انجام می‌دهد و سپس برای لابراتوار ارسال می‌کند. در لابراتوارها گچ مخصوص را در قالب ریخته و ماکت گچی دندان مورد نظر ساخته می‌شود. حال روی این ماکت فریم فلزی ساخته شده و بعد از آن چند لایه سرامیک به این چارچوب فلزی در درجه حرارت بالا متصل می‌شود. می‌توان با در نظر گرفتن ویژگی-های دندان‌های بیمار مثل رنگ دندان‌هایش، پروتز دندان زیباتری نیز به‌دست آورد.

 

عکاسی دندانپزشکی چیست؟

عکس‌ها در برقراری ارتباط بین بیماران و مشاهده ظاهر لبخند آنها بسیار مهم هستند. نقص‌هایی که به آسانی برای بیمار قابل مشاهده نیست در عکس قابل نمایش است. بنابراین، عکاسی دندانپزشکی این امکان را فراهم می‌کند که وضعیت لبخند و دهان بیمار با همان دیدگاه دندانپزشک ثبت شود. همچنین به بیمار کمک می‌کند تا روند درمان را بهتر درک کند. عکاسی دندانپزشکی به ویژه قبل و بعد از جراحی های فک و صورت، لثه، ریشه دندان و … مفید خواهد بود.

عکاسی از دندان نیاز به دانش اولیه در مورد قوانین کلی عکاسی دارد، اما تجهیزات مناسب نیز مهم هستند. عکاسی دندانپزشکی یک کار گروهی بوده و با وجود یک پزشک متخصص و آشنا به عکاسی، یک دستیار دندانپزشک آموزش دیده و مهم‌تر از همه، یک بیمار سازگار انجام پذیرخواهد بود.

 

فواید عکاسی دندانپزشکی برای بیمار

عکس های دندانپزشکی به بیماران کمک می‌کند تا در جریان برنامه درمان خود قرار گیرند. همچنین وضعیت واقعی دهان و دندان‌های خود را می بینند. با استفاده از تصاویر داخل دهانی بیماران می‌توانند تمام مراحل درمان را از همان ابتدا دنبال کنند. نماهای نزدیک به آنها اجازه می‌دهد تا تمام قسمت های دهان خود، یعنی دندان‌ها، لب ها، گونه‌ها و چانه را از نمای نزدیک ببینند. علاوه بر این، آنها متوجه خواهند شد که چگونه دندان‌ها بر لبخند، ظاهر صورت و تقارن آن تاثیر می‌گذارد.

فواید عکاسی دندان از دیدگاه دندانپزشک

 

بدون شک عکاسی دندانپزشکی کار پزشک را آسان تر خواهد کرد. چه دندانپزشک باشید چه  تکنسین دندانپزشکی، می‌توانید از عکس های دهانی به عنوان مبنایی برای طراحی لبخند بیمار استفاده کنید. این بدان معناست که شما قادر به برنامه ریزی هدفمند هستید و می توانید نتایج را به صورت مستند ثبت نمایید.

عکس های دندانپزشکی همه چیز، حتی ریزترین جزئیات که ممکن است با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نباشد را نشان می‌‌دهند. بنابراین، دندانپزشک با استفاده از این تصاویر قادر خواهد بود تا روند کار را بهبود بخشیده و مهارت های خود را توسعه دهد.

 

انتخاب تجهیزات عکاسی دندانپزشکی

انتخاب مناسب ترین تجهیزات عکاسی دندانپزشکی مستلزم آگاهی از عکاسی دیجیتالی است. یک دوربین DSLR، یک لنز ماکرو (فاصله کانونی 85 تا 105 میلیمتر) و یک فلاش حلقه‌ای یا اکسترنال و … مهم ترین تجهیزات مورد نیاز هستند.

لوازم جانبی

 

لوازم جانبی به گرفتن تصاویر بهتر کمک می‌کند. لوازم جانبی شامل جمع کننده‌ها retractors، آینه‌ها mirrors و کنتراست دهنده‌ها هستند. به دلیل تماس این لوازم با قسمت داخلی دهان بیمار، باید حتماً استریل شوند.

لابراتوار دندانسازی

تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی و یا همان لابراتور ساخت پروتزهای دندانی، به مکانی گفته می‌شود که انواع متفاوت پروتزهای دندانی ساخته و تولید می‌شود. این مکان دارای تجهیزات مناسب و جامعی برای ساخت انواع دندان-های مصنوعی، روکش؛ ایمپلنت، و سایر خدماتی از این قبیل می‌باشد.

تکنسین‌های لابراتوار به‌ندرت با بیماران به طور مستقیم ارتباط دارند. بلکه این ارتباط وظیفه دندانپزشک بوده و بنابراین تحت نظر دندانپزشک هستند.

در لابراتوار دندانپزشکی چه چیزهایی ساخته می‌شود؟

  • دندان مصنوعی برای بیمارانی که تمام دندان‌هایشان را از دست داده‌اند.
  • پروتزهای متحرک و یا پل‌های ثابت برای بیمارانی که فقط تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند.
  • تاج‌هایی که وظیفه پوشاندن دندان را بر عهده دارد و کاربرد آنها بازگرداندن اندازه و شکل اصلی دندان است.
  • روکش‌هایی که به منظور زیبایی ساخته می‌شوند.
  • آتل‌های ارتودنسی که از دندان‌ها محافظت کرده و به صاف نگه داشتن آنها کمک می کند.

 

تجهیزات پروتزی و لابراتواری دندانپزشکی شامل چه چیزهایی می‌باشد؟

علاوه بر عملکرد، تخصص و تبحر تکنسین‌های دندانپزشکی، استفاده از مواد و تجهیزات دندانپزشکی متنوع نیز در کیفیت کار تاثیرگذار است. تصمیم در رابطه با نوع مواد انتخابی برای لابراتوار به مسائل متفاوتی بستگی دارد.
یک نکته این است که آیا ماده ای که انتخاب شده‌است برای ساخت دندان مربوطه تولید شده‌است یا خیر. و دومین مساله نیز تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این مواد است.

تجهیزات پروتزی و لابراتواری دندانپزشکی را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. یکی از سایتهای فعال در این زمینه فروشگاه یونیک دنتال می‌باشد که خدمات فروش انواع تجهیزات را انجام داده و با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

درباره ما
به مجله سرای فرش ایرانی خوش آمدید. در اینجا به معرفی انواع فرش ایرانی ، راهنمای خرید لوازم خانگی ، معرفی بهترین لپتاپ های استوک ، خرید لوازم آرایشی و... می پردازیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 126
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 199
  • باردید دیروز : 361
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,314
  • بازدید ماه : 5,832
  • بازدید سال : 56,666
  • بازدید کلی : 111,272
  • تلویزیون ۸۶ اینچ هوشمند شیائومی مدل Xiaomi TV MAX 86

    تلویزیون ۸۶ اینچ هوشمند شیائومی مدل Xiaomi TV MAX 86

    https://kalinab.com/product/xiaomi-tv-max-86/